keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Ensimmäinen body valmis

Ensimmäinen oma tekemäni body Nupulle on nyt valmis. Ihan kiitettävästi sain siihen aikaa kulumaan, vaikka anoppi paljon auttoikin. Loppupelissään ihan hyvin onnistui, mutta toivon että seuraavaan ei ihan niin paljon kulu aikaa. Kaava bodyyn on Ottobre 5/2006 lehdestä. Seuraavalla kerralla taidan tosin tehdä ihan perusbodyn ilman tuollaista erikoisempaa kaulusta.... ja ehkäpä yritän tehdä ihan yksin ilman apuja, sillä anoppi jonkin verran sekoitti tuota tekemistä, kun olisi halunnut kaiken tehdä eri tavalla kuin mitä ohjeessa oli neuvottu :) Anoppini on todella taitava ompelija, mutta näin alkuun haluaisin tehdä nuo ompelukset ohjeiden mukaan että opin niitä itse sitten lukemaan.


Tässäpä vielä Eurokankaan saalis viime viikolta. Sieltä löytyi aivan ihania kankaita vaatteisiin, joten nyt olisi kangasta mitä pitäisi ruveta "tuhoamaan". Saa nähdä mitä kaikkea näistä saankaan aikaan.

10 kommenttia:

  1. IHANIA kankaita!
    Nostaisin hattua, jos minulla sellainen olisi, itse kun olen niin tumpelo neulan ja langan kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noiden kankaiden takia mie niin innostuinkin tästä ompelusta, saa ihanan erinäköistä tehtyä lapselle :)

      Poista
  2. Eiiiiiiiiii, sulla on keltaista valkopallollista trikoota!!! Arvaa kuinka paljon olen metsästänyt sellaista! Meidän Eurokankaassa ei ainakaan viimeksi ollut kun kävin :(. Olispa sitten reilun viikon päästä kun oon menossa seuraavan kerran.

    Mutta siis piti sanomani että hieno body! Mulla ei into ole riittänyt bodyjen tekemiseen kun niissä on niin paljon kanttauksia ja neppareita yms.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mie oon tuota keltasta jonkinverran vierastanu, mut aattelin et ois varmaan aika kivan näköstä kesävaatteissa :) Nuo kankaat oli vasta tulleet Joensuun Eurokankaaseen, joten jospa teijänki Eurokankaaseen ois kerenny noita ihanuuksia saapua!

      No noiden kanttausten kanssa miulla meinasikin mennä hermo! arvelin jo et on viimenen vaate ikinä minkä teen, mutta ehkei sittenkään... :)

      Poista
  3. Ihania kankaita! Mäkin tein juuri bodyn ja kivat housut vauvalle, käyppä kurkkaan mun blogiin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kurkkimassa käyty :) Ihanat!! nuo housut on miun listalla seuraavana vuorossa :)

      Poista
  4. Hienohan se on, varsinkin kun on ensimmäinen! Hyvin nuo kanttauksetkin onnistunu. :) Mulla alkuun tökki tuo kanttaaminen, mutta kantapään kautta oon oppinu hyvät keinot siihen. :) Toki ne vieläkin joskus repsottaa millon mitenkin, mutta enimmäkseen onnistuu hyvin. Uusimmassa Ottobressa oli muuten kaks erilaista bodyn kaavaa, viime kesän numerossa oli kans kietasubody, mutta siinä sitä kanttaamista vasta riittääkin. :D

    VastaaPoista
  5. Hieno body!! :) Itse en ole vielä bodeja ommellut, kun puuttuu neppipressitkin /-pihdit, niin ei oikein ole siihen hommaan alkanut. Mut ei kait se vaikeaa ole kun vaan aloittaa.. :)

    VastaaPoista
  6. Mun blogissa olis sulle jotain :)

    VastaaPoista
  7. Käyppäs katsastamassa mitä mun blogista löytyy teille :)

    VastaaPoista