lauantai 8. lokakuuta 2011

Vauva lehden raskaustesti rv 38+4

Eilen tuli uusi vauva-lehti postissa ja sitä lukiessani muistin, että pitihän minunkin tehdä tuo vauva lehden raskaustesti jossain vaiheessa tätä loppuraskautta. Näitä on ollut mukava muiden blogeista lukea, joten katsotaanpa millaisia vastauksia itse saan koottua :)

Olen syönyt mitä vain, suolaista ja makeaa.

Alkuraskaudessa ei oikein tehnyt mieli mitään, mutta näin loppuraskaudessa olen kyllä syönyt mitä vain paitsi rypsiporsasta, jonka nimen kuuleminenkin aiheuttaa minulle pahoinvoinnin tunnetta. Ehkä enemmän olen kuitenkin syönyt makeaa, sillä jäätelöä voisin syödä vaikka minkä verran! :)

Kahvin tuoksukin on saanut minut voimaan pahoin.

Kyllä!! Mikä tahansa haju sai minut voimaan pahoin. Ensimmäiset 5 kuukautta oksensin melkein päivittäin ja erityisesti maalis-huhtikuussa nuo hajut erityisesti aiheutti pahoinvointia. En voinut välillä avata edes jääkaapin ovea, saati täyttää astianpesukonetta kun hajut teki niin pahaa! Mitään ei välillä tehnyt ollenkaan mieli syödä!

Voisin nukkua aamusta iltaan.

Ensimmäiset kuukaudet olin todella, todella väsynyt ja päivät meni töiden jälkeen nukkuessa, eikä ollut ongelmaa saada illallakaan unta uudestaan. Kesällä oli taas energisempi jakso ja päivät meni ilman päiväunia, mutta kesäloman jälkeen töissä käyminen oli taas väsyttävää ja päiväunia piti ottaa, yölläkin tuli kipuilujen takia huonosti nukuttua..

Suonenvetoa, närästystä ja turvotusta. Kaikkea on ollut.

Suonenvetoa ja närästystä on ollut, mutta turvotukselta olen aika hyvin säästynyt. Suonenvetokin helpottui magnesiumilla ja närästystäkään ei nyt loppuraskaudessa ole ollut onneksi niin paljon :) Rennietä en kyllä pysty syömään, sillä oksennan sen pois, sen verran sitä piti silloin pahoinvoinnin aikana käyttää :/

Olen tuntenut itseni seksipommiksi.

Raskausarvet ovat tehneet olostani kaikkea muuta kuin seksipommin nakuna, mutta seksiä kyllä on tehnyt mieli paljon!! :D Raskausaikana olen kyllä nauttinut kehoni uusista muodoista, ja on ihana ollut pukeutua vartalonmukaisiin ja kauniisiin vaatteisiin, kun maha ei näytä makkaralta!

Paino on siirtynyt uusille kymmenluvuille

Ensimmäisestä neuvolakäynnistä painoa on tullut tähän mennessä 4kg, joten painonnousuun olen enemmän kuin tyytyväinen, sillä lähtöpaino oli sen verran iso!

Tunteet ovat olleet pinnassa.

Itse olen kokenut olevani tunteitteni suhteen tasapainoisempi ja rauhallisempi kuin mitä yleensä, mutta nyt loppuraskauden aikana olen muutamia itkukohtauksia saanut.

Hyvä äiti imettää pitkään.

Toivon että imetys onnistuisi mahdollisimman pitkään, mutta työni puolesta tiedän hyvin että se ei aina ole mahdollista eikä välttämättä kaikilla onnistu.

Olen suunnitellut synnytykseni.

En ole tehnyt oikeastaan mitään suunnitelmia synnytyksen suhteen. Avoimin mielin mennään, tietoa synnytyksestä, kivunlievityksestä ym. on, joten katsotaan miltä tuntuu.

3 kommenttia:

  1. Tämä on hauska, pitääpä muistaa itsekin tehdä :)

    VastaaPoista
  2. mäkin voisin tehdä tän, vaikka oonkin jo synnyttäny :D mut ois kiva kirjottaa itelle muistiin näitä.

    VastaaPoista
  3. Eikun vaan tekemään, tuun sit heti lueskelemaan teijän vastauksia :)

    VastaaPoista