tiistai 12. heinäkuuta 2011

100 päivää laskettuun aikaan!

Tänään on laskurin mukaan tasan 100 päivää laskettuun aikaan!! Hurjaa, sillä tuntuu että päiviä oli vasta vähän aika sitten yli 200! Aika näköjään menee nopeasti, vaikka se ei aina välillä siltä tunnukaan. Minulla alkaa jo aika hyvin olemaan kaikkea vauvalle hommattuna. Olen yleensä hyvin malttamaton ja minä kerkeän hankkimaan ja suunnittelemaan jo kaikkea ennen kaikenlaisia odottamiani tapahtumia. Toisaalta mitäpä se haittaa että ei jätä kaikkea ihan viime tippaan, tosin kyllä minä välillä senkin taidon osaan ;)

Tänään myös alkaa 27. raskausviikko. Neuvolassa kävin taas pyörähtämässä ja siellä oli kaikki kunnossa niin minulla kuin myös vauvalla. Vauvalla oli sporttihetki menossa kun sydänääniä kuunneltiin, sykkeet oli korkealla ja vauva monotti dopplerin anturia minkä kerkesi :) Minulla paino oli noussut viime neuvolasta 300g, koko raskauden aikana nyt siis 2,7kg, tästä olen todella tyytyväinen, sillä minulla tuota lähtöpainoakin on ollut jo niin paljon. Vauva kuitenkin kasvaa hyvin ja melkeinpä täysin keskikäyrää pitkin.

Rautalääkettä minun pitäisi seuraavaan neuvolaan asti syödä päivittäin, hb 119, olen nyt muistanut tuota retaferia ottaa vähän miten sattuu, vaikka sitä piti ottaa joka toinen päivä, mutta aina kun olen rautalääkkeen muistanut niin sitten olen juuri syönyt joitakin maitotuotteita ja sittenpä on rauta jäänyt ottamattaa.. Pitäisiköhän sitä vähän ruveta itseään tsemppaamaan, tosin eihän tuo arvo vielä kovin matala ole, mutta väsymystä kyllä aika usein ilmassa on.... No se nähdään mihinkä suuntaan tuo arvo menee kun elokuun alussa menen käymään lääkärineuvolassa.

Kylläpä näin lomalla on muuten ihanaa! Olen parin päivän aikana oikein antaumuksella lukenut Nora Robertsin puutarhatrilogiaa.. Minä rakastan lukemista, mutta välillä se unohtuu täysin. Nyt olenkin päässyt lukemisen makuun ja hyvä että maltan välillä nostaa pääni kirjasta ylös :) Onkos teillä mitä kesälomalukemista mitä tällä hetkellä luette tai kirjoja jotka odottaa lukemista??

2 kommenttia:

  1. Aika menee tosi nopeasti toisella raskauskolmanneksella, eikö menekin?

    Minä en ole saanut rautalääkitystä, mutta lääkäri suositteli syömään vihreitä lehtivihanneksia (esim. pinaatti), appelsiineja ja omenia, appelsiinimehua, taateleita ym. ruokaa, jotka sisältävät runsaasti rautaa. Jos et ole ihan varma raudan saannistasi, niin ehkä voisit lisätä noita ruokavalioosi?

    Minäkin luen lomalla kovasti. Kaiken maailman chick lit- kirjoja tulee luettua, joita kirjastosta löytää - mitä enemmän feelgood-lukemista sitä parempi. Aivot narikkaan lomalla :)

    VastaaPoista
  2. Anna: Kyllähän tuo tuntuu menevän :) paljos siulla on nyt raskausviikot?

    Mie niin mielelläni noita lehtivihanneksia söisin, mutta kun mie oksennan ne kaikki pois :( Yleensä syön tosi paljon salaattia ja muutenkin vihreää, mutta näin raskauden aikana ne on jäänyt tuon oksentelun vuoksi pois, samoin appelsiinimehu on sellainen jota en pysty juomaan :( Mutta omenoita onneksi menee :)

    VastaaPoista