keskiviikko 7. syyskuuta 2011

Sukupuolipohdintoja

Päätimme mieheni kanssa, että pidämme vauvan sukupuolen arvoituksena syntymään saakka. Arvoittelua kotona tulee kyllä tehtyä päivittäin. Usein vauvan kanssa tulee leikittyä: potkaise jos olet tyttö, potkaise jos olet poika. Tätä leikkiä harrastavat myös sisarukseni minun mahalleni, mutta jostakin kumman syystä potkua ei ole kummankaan kohdalla kertaakaan tullut :D

Minun mieheni on alusta asti ollut varma että vauva on poika. En tiedä mistä hänelle tuo tunne on tullut. Liekkö miehillä jotenkin toive omasta pojasta vai mikä sen tekee. Mutta vehkeet kuulemma vauvalta löytyy ja sellaiset rakenneultrassa olisi kuulemma näkyneet.. :)

Minulla välillä oli todella varma tunne pojasta ja välillä tuli taas tunne että pieni on varmasti tyttö. Tällä hetkellä ehkä kallistun kuitenkin poika-ajatukselle. Seuraavat ajatukset ovat tehneet minun päähäni tämän ajatuksen:

- Äidilläni on me 4 tyttöä ja siskollani 2 tyttöä, molemmilla heillä on SF mitta kasvanut yläkäyrän yläpuolella raskauden aikana, samalla tavalla kasvaa myös siskoni vatsa joka tällä hetkellä odottaa, mutta minulla käyrä kasvaa oikein nätisti keskikäyrällä

- Äidilläni ja siskollani ei ole ollut ollenkaan oksentelua raskauden aikana, pahoinvointia vähän, mutta ei niin pitkään kuin mitä minulla kulki

- Siskoni molemmilla tytöillä oli mahassa usein hikka ja minun vauvallani taas on melko harvoin ja se alkoikin melko myöhään.

- Minun mahastani on monet sanoneet että se on selvä poikamaha

- Minun siskoni on nyt raskausaikana ollut hyvin äkäinen ja hermostuu pienistäkin asioista kun taas minä olen ollut melko rauhallinen. Tästä päättelen, että meille on varmasti tulossa eri sukupuolta olevat vauvat.. Moni muukin asia on mennyt meillä ihan eritavalla, kun taas hänellä toisen siskoni kanssa samalla tavalla.

- Siskollani oli raskausaikana iho todella huonossa kunnossa. Minun ihoni taas ei ole kukkinut lainkaan koko raskauden aikana.

Tässäpä päätelmiä siis siihen että miksi epäilen, että meille olisi poikavauva syntymässä. Mitäpäs te luulette tällä hetkellä: kumpi meille olisi tulossa? Monet teistä muistaakseni mahastani päättelivät tyttöä :)

Monissa blogeissa on ollut arvontaa vauvan syntymäpäivästä ja minusta ne arvonnat on olleet tosi kivoja, joten luulen että minä myös sellaista arvontaa tulen laittamaan käyntiin jossakin vaiheessa. Pitää vain ensin keksiä jotakin kivaa palkintoa :) Joten seurailkaa!

5 kommenttia:

  1. Vaikea arvata... Itse veikkaan itselleni poikaa ultran perusteella, mutta minulla on ollut hyvin vähän pahoinvointia ja paljon vauvan hikkaa. Keskikäyrän (hieman) alapuolella mennään. En uskalla arvata siis! Jännä nähdä, mitä sieltä ilmestyy (molemmille)...

    VastaaPoista
  2. Tiedä oikein voiko noita vertailla. Tai siis, mulle on nyt poikaa useampi ihminen ennustanut (ja itelläkin alkaa olemaan poikafiilis), ja mä oon ollut ihan hirveän kiukkuinen, pahoinvointia on ollut muttei oksentamista, maha tulee aika varmasti kasvamaan yläkäyrillä, koska jo 14+5 merkittiin sf -mittaan -2 kun suurimmalle osalle kavereistani vasta 20+ viikoilla ekan kerran ja naama on ollut ihan järkyttävässä kunnossa.

    Mutta onhan se aina hauska arvuutella. Terkka nimittäin sanoi sydänäänet kuultuaan, että kuulostaa tytöltä, mutta eipä sitä ennen rakenneultraa saa tietää. Me aiotaan meinaa kysyä sukupuoli, muttei kerrota kenellekään ennen syntymää.

    VastaaPoista
  3. Mä olen huomannut tällaisen homman lähipiirissäni (en tietenkään ole kovasti huudellut, koska se ei ole niin mairittelevaa...) eli poikaa odottava äiti kaunistuu raskauden aikana (iho hehkuu, silmät on kirkkaat ja kasvoista loistaa kauneus) kun taas tyttöä odottava äiti on usein ollut harmaa/kalpea kasvoiltaan, iho ollut huono, huulissa saattaa olla turvotusta ja jotenkin "raihnaisen" ja väsyneen näköinen naamasta.

    Tää nyt on vaan tällasta sivuhuomiointia mutta niin vaan on mun veikkaukset pitäny paikkaansa...
    Joten kuulostaisi pojalta :)

    VastaaPoista
  4. Jos tuon listan perusteella pitäisi pystyä päättelemään kumpi meille olisi tulossa, niin se olisi poika ;) Tyttöhän sieltä kuitenkin oikeasti on tulossa, mutta en silti ole kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista, maha ei näy taaksepäin eli on vain sievä kumpu edestäpäin katsottuna eikä nassukaan alkuaikojen jälkeen ole juurikan kukkinut. Ei siis kannata ihan satavarmasti luottaa noihin, hih!

    VastaaPoista
  5. Tosiaan hauska tällaista arvailua tehdä, vaikkakaan 100 varmasti en tosiaan noihin luotakaan :D
    Erityisesti on hauska verrata omaan perheeseen että voiko meidän naisten raskauksia verrata toisiinsa!

    Kiitokset hauskoista kommenteista ja tuosta vertailusta teihin! Näitä oli mukava lukea! :)

    VastaaPoista