tiistai 1. helmikuuta 2011

Karvakasa

Minä olen kohta kamala karvakasa! Olen aina ollut melko karvainen, mutta viime vuosina karvaisuus on lisääntynyt entisestään. Minulla on melko paljon karvoja joka puolella vartaloa, käsissä, kasvoissa, jaloissa, vatsan alueella jne.  Kärsin siis hirsutismista=liikakarvaisuudesta, jota PCOS eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä aiheuttaa.. Onneksi tämä karvaisuus on mm. kasvojen ja käsien alueella hyvin haaleaa nukkaa, mutta se silti häiritsee minua. Näin naisena voitte vain kuvitella miten inhottava tilanne on. Jalkakarvoja saa olla höyläilemässä koko ajan ja leuasta pitää nyppiä inhottavia mustia jouhia! Yöks! Kun saisikin helpotusta asiaan, mutta nähtävästi hoitona olisi vain hormonilääkitys eli e-pillerit ja niitähän ei tällä hetkellä kaipailla ei yhtään!

Jalkojen ja bikinirajojen höylääminen vielä menee, mutta rupeapa kasvojen alueelta karvoja poistamaan. Lääkärit kyllä sanoivat että karvojen poistaminen ei nopeuta/lisää karvojenkasvua, mutta silti vähän hirvittää. Olen kyllä  hieman katsellut erilaisia vaihtoehtoja ja miettinyt uskaltaisiko sitä kasvojen alueelta poistattaa noita nukkia pois, varsinkin "viikset" sekä poskinukat ja erityisesti tuo body sugaring on ruvennut kiinnostamaan. Tästäpä toivoisinkin nyt siis kokemuksia teiltä rakkaat lukijani tai muita ehdotuksia kiusalliseen ongelmaani, sillä en halua että minusta tulee sirkuksen uusi parrakas nainen! byhyy!:(

3 kommenttia:

  1. Mä olen poistanu "viiksikarvoja" sellasilla Vet- vahaliuskoilla, jotka on tarkoitettu kasvojen alueelle. Kadun kyllä tätä, koska mielestäni karvat ovat paksuuntuneet ja muuttuneet näkyvimmiksi, joten niitä saa olla poistamassa useaan otteeseen. Lisäksi ylähuuli punoittaa melkein viikon tämän jälkeen. Ajattelin, että kesä kun tulee niin se vaalentaa karvat.. jos sitten ei tarvitsisi enää niitä vahailla pois.

    VastaaPoista
  2. .. mutta lähes kaikilla naisilla kasvaa jonkin näköistä nöyhtää kasvoissa, joten eniten sitä itse kiinnittää asiaan huomiota. :)

    VastaaPoista
  3. Auts! Eli en taida ainaka tuota veetiä käyttää.. Pitää siis vielä harkita asiaa, ei kyl tuommonen kestohuulipunaka kuulosta houkuttelevalta...
    Mut kun oliski vaan ite joka ne karvat huomaa.. oma mies kun niitä aina välillä yrittää nyhtää pois :(

    VastaaPoista